Téma: |
vMjW128CK |
Autor: |
eZikgopK |
Datum: |
19:13 16.08.2013 |
Na téma: |
Nezatřízeno |
Text: |
>>Abych předešla debatě o feministicke9m tslrtitaaiomu většinu z těchto věced nenavrhuji uze1konit<<Ote1zka feministicke9ho tslrtitaaiomu nespočedve1 jen v tom, co všechno me1 bfdt předmětem předme9 ze1konne9 regulace, ale v ote1zce toho, co všechno me1 bfdt předmětem ste1tned politiky a jestli vůbec lze rozlišit mezed ste1tnedm a neste1tnedm. Autorka bez jake9hokoliv zave1he1ned prosazuje synte9zu ste1tned politiky s firemned politikou, dynamikou ženskfdch kolektivů, dělbou roled v rodině a nastavenedm individue1lnedch preferenced. To je totalita.>>To same9 plated o rodině to, že manžel/partner pome1he1 (občas umyje ne1dobed či přečte dětem) neznamene1 rovnost. (Mnoho čtene1řů poznamenalo, že to majed doma zhruba napůl ; průměrne9 statistiky jsou však nade1le nefaprosne9. Podle statistiky Eurofondu (z roku 2005), tre1vily ženy tfddně v průměru 21 hodin v dome1cnosti, u českfdch mužů připadalo na dome1ced pre1ce 5,5 hodiny (viz zde, podrobnějšed data jsou k dispozici zde). Tedy k rovnosti me1me ještě hodně daleko!<< Autorčina spokojenost nened de1na tehdy, pokud partnerske1 dělba roled je de1na dle jejed představy u ned doma, dokonce ani tehdy, pokud je takto de1na u lided, se kterfdmi komunikuje, ale teprve tehdy pokud je de1na v cele9 společnosti, pokud cele1 jejed struktura odpovedde1 feministicke9 ideologii. To je totalita. Koncept občanskfdch a lidskfdch pre1v měl původně chre1nit občanskou společnost před invazed ste1tned moci, dneska je naopak zneužedve1n k tomu, aby ospravedlnil ste1le masivnějšed invazi ste1tned moci totalitu. To je třeba jasně pojmenovat a odmedtnout
|
|