Téma: |
O SMYSLU DISKUSE |
Autor: |
A.Bednář A. Princovi |
Datum: |
14:37 23.02.2010 |
Na téma: |
Nezatřízeno |
Text: |
Reaguji na Tvoji informaci *č.j.* 13:09 22/02/2010.
Oceňuji, že radnice se snaží problematiku obchvatů řešit co nejodpovědněji a šetří obecní finance. Nejde však pouze o obecní. Všichni jsme stejnou měrou i občané kraje. Snažme se nepřehlédnout, kdo hlavně megalomanské projekty protlačuje, kdo z nich má krátkodobý a tučný prospěch. QUI BONO? - jak se ptávají kriminalisté - a připomínám osud železničního koridoru. I státní pokladny lze tunelovat (umí to zejména bankéři) a důsledkem jsou ekonomické krize.
Píšeš: „Věřím, že jak Jč kraj tak Státní fond dopravní infrastruktury NAJDE na realizaci (tunelu) dostatek finančních prostředků.“
Tobě to asi připomínat nemusím, ale pro jistotu poznamenávám že : finanční prostředky se nehledají, leč v potu tváře kdesi vydělávají, že až příliš často ohrnujeme nos nad výrobci užitečného zboží - skutečnými plátci daní, kterými však zpravidla nejsou ti, jejichž mzdy a platy mají původ v daních.
Čas na diskusi, zda tunel ano či ne, byl asi v době, kdy zastupitelstvo schvalovalo záměr *revitalizací* na území podniku AMBIT. Projekt jsem tenkrát (jako jediný ?) označil za tunel z kapes akcionářů a tvrdil, že nikdy nebude realizován. Kdosi nás přesvědčoval, že na pozemcích Ambitu bude zaměstnáno tisíc lidí! V představenstvu či v dozorčí radě Ambitu byl tenkrát exstarosta Vondrouš?
Město později za cca 25 milionů (?) areál NEkoupilo. Tudy, podle mne, mohla vést odlehčující komunikace - byť třeba jednosměrná. Projekt AMBITU realizován nebyl (podnik byl vytunelován), a protože vlastníkem pozemku a p.p. i většiny budov je firma se sídlem na pražském Václavském náměstí - musíme jinudy. Obchvatem podél železniční tratě občanům nevyhrožujme. Berme tuto variantu jako důkaz tvrzení, že do územních plánů může kdokoliv prosadit zhovadilosti - pokud před občany utají část důležitých informací. Na ještě severnější trasu je asi také už pozdě. Doporučil jsem kdysi na její možné linii stavební uzávěru a ta se nekonala.
Opouštím tunely. Vložil jsem toto téma do diskuse z jiného důvodu. Nezdá se Ti, že i od řadových spoluobčanů lze získat užitečné návrhy variantních řešení současných i budoucích problémů? Pokus se vysvětlit, proč *radnice* občany o systematickou spolupráci dosud nepožádala a proč zdrcující většina zastupitelů dokonce i tuto diskusi ignoruje.
Pokus se vysvětlit, proč ignoruje i vyšší stádium diskuse - www.ck.podnety.cz. Někdo se bojí, že by kvůli navrhovaným úsporným opatřením přišel o moc či o výdělek?
Související podněty:
http://podnety.cz/podnet-cislo-20060306115507 - železniční koridor
http://podnety.cz/podnet-cislo-20010301122707 - strategický plán r.2001
http://podnety.cz/podnet-cislo-20100126201107 - tunel
http://podnety.cz/podnet-cislo-20060402000000 - obchvat podlé železniční tratě
http://podnety.cz/podnet-cislo-20050111132107 - obchvat po tankové cestě
http://podnety.cz/podnet-cislo-20040415153007 - 4 roky ignorovaný podnět = únik cca 227 tisíc m3 pitné vody
http://podnety.cz/podnet-cislo-19920707115207 - z městské pokladny odtéká ročně cca 100 tis. Kč
http://podnety.cz/podnet-cislo-20070920090000 - předvolební sliby
|
|