Téma: |
4oifmUxKF |
Autor: |
TNagr6E2XW2Q |
Datum: |
17:51 16.08.2013 |
Na téma: |
Slavnosti růže |
Text: |
Domnedve1m se, že pan Kasal jde ve sve9m šermove1ned různfdmi ne1lepkami předliš daleko. On ne1m cosi ředke1 o fniiemsticke9m totalitarismu . Už jenom použited vfdrazu totalitarismus me1 v tomto kontextu poněkud pejorativned ne1dech, nota bene, když ne1m ho osoba, ktere1 si ho dovolila použedt, jaksi ani poře1dně nevysvětlila, co pod tedm pojmem me1me rozumět. Ve sve9m pojeted spedše spole9he1 na naše intuitivned che1paned tohoto vfdrazu. Ve skutečnosti se jedne1 o v posledned době poněkud zprofanovanfd obornfd termedn, s kterfdm vyrukovali někteřed pravicově orientovaned bojovnedci v kauze dastavu pro studium totalitnedch režimů. Někteřed z nich ho ke škodě věci použedvajed k diskreditaci oponenta. V těchto ideologickfdch půtke1ch je to spedše pre1zdnfd pojem. Jinak je to to termedn, jehož skutečnfd obsah je nutno podrobně vždy definovat, aby ho bylo možne9 použedt pro historickou, předpadně politologickou, analfdzu toho, čemu ředke1me totalitned režim. Nemysledm si, že by autorka předkle1dala jakousi ideologii, kterou by se snažila za každou cenu prosadit do všech oblasted života. Jejed posledned čle1nek je spedše, jak jsem již řekla, jake1si kuchařka . A stejně jako u kuchařske9ho receptu, některe9 ingredience použijeme, jine9 nepoužijeme a předpadně přide1me i některe9 jine9, ktere9 v tom původnedm receptu nebyly. To, zda a jak ho použijeme, je čistě na ne1s. Je to na našem uve1žened. Přeneseme-li tuto metaforu na feminismus a jeho prosazove1ned, znamene1 to, že toto prosazove1ned předpokle1de1 pokud možno celospolečenskou diskuzi. Hlede1ned určite9ho konsensu. A mysledm, že o to pre1vě autorce jde.Zaležed tedy na ne1s, jak se k autorkou navrhovanfdm sche9matům postavedme. Zde1 se, že autorka spedš přesvědčuje, než vnucuje. Nabyla jsem dojmu, že che1pe feminismus spedš jako jakfdsi myšlenkovfd proud než jako ideologii. Toto rozlišenedm činedm z toho důvodu, že dle me9ho ne1hledu předznivec myšlenkove9ho proudu cosi v re1mci diskuse prosazuje prostřednictvedm různfdch argumentů, zatedmco zaste1nce jake9si ideologie tu ideologii prosazuje hlava nehlava. Musedm uznat, že je pravda, že prosazove1ned ideologie, a to prosedm jake9koliv, se děje v re1mci demokraticke9 diskuze. Avšak ten hlavned rozdedl od jinfdch diskutujedcedch spočedve1 v tom, že prosazovatele9 různfdch ideologied jsou schopni zapojit vedle logickfdch argumentů i jine9 přesvědčovaced techniky ku předkladu demagogii, napředklad emotivned argumenty.
|
|