Téma: |
Re:Krumlov málo spolupracuje s podnikateli T.Zpráva. |
Autor: |
Z.Duspiva |
Datum: |
16:56 10.02.2005 |
Na téma: |
Politika |
Text: |
Tisková zpráva: Krumlovská radnice málo spolupracuje s podnikateli v cestovním ruchu
Odhalit silné a slabé stránky Českého Krumlova a regionu v oblasti cestovního ruchu a definovat, jaké příležitosti toto území v budoucnu má a na jaká ohrožení si má dát pozor – to bylo smyslem už druhého workshopu, který se uskutečnil v úterý 23. listopadu v Českém Krumlově.
Město společně s Českokrumlovským rozvojovým fondem si právě nyní nechává zpracovat pilotní projekt rozvoje cestovního ruchu s výhledem do roku 2010, na jehož další realizaci by chtělo získat peníze z evropských fondů. Proto už podruhé sezvalo podnikatele, kteří v turistickém ruchu pracují, a organizátory kulturního dění ve městě, aby pomohli definovat stávající situaci a společně našli cestu k dalšímu citlivému rozvoji této atraktivní destinace.
V pracovní atmosféře se všichni shodli v tom, že nejsilnější stránkou Českého Krumlova je jeho zápis na Seznamu UNESCO a také jeho cílená propagace vládní agenturou Czech Tourism jako jednoho z pěti národních produktů. Co ale naopak pokulhává je prezentace města navenek tak říkajíc „z vlastních zdrojů“; o tom se při úterním workshopu rozhořela asi největší debata.
Ačkoliv podle ředitelky Jihočeské centrály cestovního ruchu Jitky Fatkové má Krumlov výjimečnou a jedinečnou prezentaci v rámci Jihočeského kraje, potažmo celé republiky, ředitel Agentury českého keramického designu Miroslav Páral kontroval, že propagace stále používá jen staré obvyklé formy. „Je třeba najít novou kreativní formu prezentace,“ zdůraznil Páral s tím, že je připraven podrobně svou vizi představit.
S její realizací ale může být problém: Nejen podle pracovnic Destinačního managementu ČKRF Zdeny Flaškové a Jitky Plouharové, ale i podle ostatních debatujích investuje město do propagace nedostatečné finanční prostředky. Krumlovská kultura a cestovní ruch jsou tak paradoxně stále na okraji zájmu zastupitelů, kteří jediní mohou tyto oblasti posílit v návrhu rozpočtu. Bohužel, tuto tezi nebyl nikdo z diskutujících schopen potvrdit ani vyvrátit, neboť na pracovním setkání zcela chyběli zástupci vedení města – ať už zastupitelé, radní, nebo starosta či jeho zástupci.
Jejich absence na jednání znovu vyvstala v okamžiku, kdy se účastníci workshopu snažili formulovat, je-li silnou stránkou Krumlova finanční podpora Města Český Krumlov a jeho dceřinných společností podnikatelským subjektům a neziskovým organizacím zajišťujícím funkčnost turistických atraktivit a kulturních akcí. Na pracovním setkání nebyl, kdo by řekl, že tomu tak je, a tudíž lidé pracující v cestovním ruchu označili tento bod jako slabou stránku Českého Krumlova.
Zástupci radnice svým přístupem k analýze současného stavu cestovního ruchu ve městě a regionu bohužel opět potvrdili to, na co si podnikatelé stěžovali už při prvním workshopu a co při druhém znovu zopakovali: chybí nám vzájemná komunikace, a z toho pak plynou zbytečné přehmaty. Je škoda, že možnosti společné debaty nevyužili ti, kteří si analýzu objednali a kteří nakonec její výsledky budou uvádět v praxi.
Bližší informace:
Karolína Kortusová
Projektový manažer
Projekt rozvoje CR Český Krumlov
Tel: +420 723 069 561
kortusova@tiscali.cz
Sestavila:
Pavla Kuchtová
|
|