Téma: |
Re: Léto v Krumlově |
Autor: |
Pavel Slavko |
Datum: |
18:38 12.08.2004 |
Na téma: |
Nezatřízeno |
Text: |
Dobrý den pane Kroupo,
ano, teď Vašim konkrétním dotazům rozumím a odpovídám :
ad.1 - ano je to možné, režim pokladny je od 8.3o do 17.3o /pro veřejnost od 9.oo do 17.oo/ a znamená,že mezi 11.oo a 13.oo se dva pracovníci pokladny vystřídají na obědní pauze. Výhodou je nepřetržitý prodej bez polední pauzy a koncentrace dvou pokladních na odpolední špičku začínající cca 13.oo, nevýhodou, že mezi 11.oo a 12.45 je jedna pokladna a v případě kritických dnů v sezoně je fronta i kolem poledne. Ta je však spíše výjmečně a ne pravidelně jako v případech, kdy se dodržují polední pauzy a návštěvníci se mezi 12.oo a 13.oo přirozeně nakupí. Takže pro srozumitelnost -od dubna do října jsou dvě pokladní, šest dní v týdnu, devět hodin denně, v režimu nepřetržitého provozu, svátky a víkendy samozřejmě, výjma 2x 45 minut mezi již zmíněným poledním časem, výjima neplánovaných výpadků /nemoc/, kdy náhradník nastupuje do hodiny či do dne. Provozní problémy : pokladna může prodat jen tolik, kolik zvládnou průvodci a obráceně, průvodci musí zvládnou to co prodá pokladna, výpadek v pokladnách se nahrazuje především ze zacvičených průvodců /znalost tras, jazyků, režimu provádění, denní jazyková a personální skladba atp./ ale nastává pres v provádění, pracujeme pouze v jedné směně, navyšování stavu není možné /mzdový limit, závazný personální plán/, do roku 2006 platí roční snižování personálního stavu o3% / státních zaměstnanců je moc a žijí si jak v socialismu - i Vaše slova pane Kroupo /, takže v našem případě je to 0,6 pracovníka každoročně méně, návštěvnost za posledních cca 8 let pravidelně stoupá a v současné době jsme na hranici únosnosti - pro Vás příklad v pokladnách - 3.8. v úterý bylo celkem 3.430 lidí, pokladna prodala 2.100 vstupenek, při dvou pokladních a 8 hod.provozní době je to cca 28 sekund na vstupenku/osobu. Správně jste postřehl, že jsme pracoviště KOMUNIKATIVNÍ a oprávněně vyžadujete zdvořilou, trpělivou a jasnou komunikaci. Zkusme to se stopkami - dobrý den, ano I. nebo II.trasa, barokní divadlo, věž ..., dva dospělé, jedno dítě, čas11.30, anglicky, německy momentíček, už to markuji, enter, momentíček, 8 - 10 sekund tiskárna, bryskně přebírám dvoustovku a odpočítávám zpět 37.50,-Kč. Nesmím se splést, jakoukoli nesrovnalost v pokladně platím ze svého. A v čem že je problém se ptáte ? Pro jednu pokladní je to cca 1000x za den a musí porozumět Japonci, Němci, Angličanovi, Italovi, Španělovi,atp. česky to většinou nedělá problémy. To je situace posledních dvou měsíců. To je pohled z druhé strany pane Kroupo.
ad.2 - Minimálně 15 let co já pamatuji zde na Krumlově a před tím samozřejně také se provádí nepřetržitě. V hlavní sezóně jsou intervaly 10 min. mimořádně i 5 min., prohlídka trva 1 hodinu takže pro některé bude nejspíš objevné, že koupím-li si vstupenku v 11.10, 11.20, 11.30 atp. vycházím ze zámku 12.10, 12.20, 12.30 atp. a ve 13.00 nastupuje první odpolední. Prostě polední pauza mezi 12.00 a 13.00 slouží k prostřídání průvodců bez přerušení provozu a k vniknutí úklidu do interiérů mezi koncem jedné prohlídky a začátkem druhé prohlídky. Neprodávají se vstupenky mezi 12.00 a 12.45 aby ona "mezera" mezi prohlídkami stačila pro úklid ale mít v interiéru do 13.00 cca 5 prohlídek po cca 30 osobách tj. 150 osob asi nelze označovat za přerušení provozu.
ad.3 - na další den si můžete prohlídku rezervovat ale ne koupit lístek. Ten lze vyjet pouze v příslušný den což je omezení pokladního systému Pegas užívaného celorepublikově v památkové péči. Programová architektura je zda vázána na denní uzávěrku v kombinaci datum,čas, osoba,kategorie osoby, peníze, takže lze rezervovat ale ne libovolně vydávat a tisknout vstupenky.
Ostatní příště.
|
|